Gdzie kupić mąkę na chleb?

Bez chleba trudno żyć. Można chleb piec samemu, ale czy łatwo zdobyć mąkę do samodzielnych wypieków? Myślę że nie wszędzie. Za moment podpowiem gdzie takiej mąki szukać.

Mnie osobiście  długo udało mi się obchodzić bez chleba ale po jakimś czasie stwierdziłam, że pieczywa strasznie mi brak. Nie chcąc zapychać się wyrobami piekarniczymi dostępnymi w sklepach zaczęłam eksperymentować z własnymi wypiekami i udało mi się doprowadzić je do perfekcji.

O swoim chlebie pisałam w poście Żytni chleb zdrowszy od pszennego?, a teraz opowiem pokrótce o problemach z dostaniem odpowiedniej mąki.

Czy mąkę na chleb można kupić w zwykłych sklepach?

I tak i nie. W mojej okolicy na przykład mąka żytnia chlebowa (bo o tę mi chodzi) dostępna jest jedynie w jednym supermarkecie, przy czym niestety nie zawsze jest na stanie.
Dodatkowo pojawia się tam mąka od dwóch różnych dostawców - jedna w cenie ok. 4 zł za kilogram i druga za niecałe 3 ta druga jest z..... leżącego nieopodal młyna (za moment rozwinę ten wątek).

Okazuje się więc, że w takich warunkach jak moje mąkę należałoby kupować na zapas i stale monitorować jej dostępność w sklepie. Na dodatek to, że jest żytnia chlebowa wcale nie musi oznaczać, że kupię w tym samym czasie razową - może nie być ich równocześnie na stanie, a ja potrzebuję obydwu tych mąk.

Może sklepy internetowe?

W nich jest największy wybór, ale koszty przesyłki z reguły odstraszają. W momentach desperacji kupowałam mąkę w Młynie Bogutyn i innych sklepach. Okazało się jednak, że łącznie z kosztami przesyłki wychodziło dużo drożej niż w moim supermarkecie.

EUREKA - MĄKĘ MOŻNA KUPIĆ W MŁYNACH

Idąc dalej tym tropem młynów (pierwsze doświadczenia z mega wypasionym i świetnie zaopatrzonym sklepem Młynu Bogutyn - bardzo polecam!) postanowiłam dokładniej przyjrzeć się etykiecie mąki warmińskiej z supermarketu i okazało się, że młyn mam właściwie pod bokiem!

A w młynie: full wypas różnych mąk w zabójczych cenach PONIŻEJ 2 ZŁ ZA KILOGRAM i z polskiego (warmińsko - mazurskiego) zboża.

Ten młyn to Młynomag - tu link do strony z ofertą i informacją nt. tego jak składać zamówienia
http://www.mlynomag.pl/sklep/ 

Kupuję tam głównie mąkę żytnią chlebową i razową. Są świetne. Chleb z nich zawsze wychodzi i zawsze jest bardzo dobry.
Dobra jest też mąka typu Graham - z niej piekę pizze i bułki grahamki.
Niestety w ciągłej sprzedaży detalicznej nie ma mąki pszennej chlebowej, ale czasem i tę mąkę można kupić. Trzeba jedynie popytać i ewentualnie poczekać trochę na okazję.
Pszenna chlebowa też jest świetna, piekę z niej chleby dla rodziców, którzy pieczywa żytniego nie lubią.








Komentarze

  1. Ja kupuję u siebie w Intermarche (http://intermarche.pl/ - dla tych, co nie wiedzą :)) - raz, że blisko, dwa - że dobra cena, trzy - że oni tam organizują ciekawe promocje w ramach różnych inicjatyw. W ogóle u mnie w domu ostatnio nastała moda na robienie różnego rodzaju wypieków, więc nie biegam po całym mieście, tylko idę tam, gdzie znajdę wszystkie produkty.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty